Питка "Елхичка"

И след като показах новогодишния десерт, както и коледните сладки, няма как да пропусна и новогодишната ни питка, която оформих като елхичка. Идеята е много интересна и лесна за осъществяване, а крайният резултат - една красива питка, която носи много празнично настроение на трапезата. Разбира се, в Интернет има много идеи за такава питка, но мен ме впечатли най-много тази на Вили от "Кулинарна авантюра", защото се оформя много лесно, а накрая имаме много ефектен празничен хляб. Много често сме оформяли питки като охлювчета, това е най-лесното оформяне, но как никога не съм се сещала да подредим печивото с друга форма? Понякога човек се нуждае от лека подсказка, за да развихри кулинарните си фантазии. :) Пример е и тази питка. 

Питка Елхичка



Необходими продукти:

200 мл вода
200 мл прясно мляко
2 яйца*
21 г прясна мая
1 с.л. захар
1 ч.л. мед по желание
1 ч.л. сол
2 с.л. олио
около 800 г брашно
сусам за поръсване

Разтваряме маята във водата, която трябва да е хладка. Добавяме захарта, солта и олиото.
Затопляме за кратко млякото, което трябва да е топло (не трябва да е горещо).
Разбиваме яйцата, като от тях отделяме малко за намазване на питката след това - около 1 с.л.
Добавяме млякото и разбитите яйца към маята. Обикновено отделно подготвям всички съставки и накрая ги смесвам в една обща купа. Разбъркваме течността добре.
Пресяваме брашното. Правим кладенче в него и постепенно наливаме течността, като загребваме от брашното. Замесваме меко тесто, което оставяме да втаса, докато удвои обема си. 
Втасалото тесто разточваме с форма на правоъгълник. Намазваме отгоре с олио или разтопено масло и разрязваме на ленти с ширина около 1 см. Навиваме лентите на охлювче. Ако лентите са по-дълги, ги разрежете на две, както направих и аз. Краищата на разточеното тесто отделих и от тях изрязах звездички за украса.
Подреждаме охлювчетата в голяма правоъгълна тава (тази на фурната), покрита с хартия за печене или намазана с олио, така че да се образува форма на елха.
Оставяме питката да втаса втори път, отново докато удвои обема си.

Питка Елхичка

Намазваме питката с отделената част от разбитите яйца.
Не разбивам отделно яйце, тъй като намазвам много леко питките, а и когато се прекали с намазването с яйца, съм забелязала, че там остава леко недопечено тестото.
Печем питката в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 35-40 минути.
Когато питката е готова, я прехвърляме с помощта на хартията за печене върху решетка, за да изстине.

Питка Елхичка

SHARE

Светлана

    Blogger Comment
    Facebook Comment

20 коментара:

  1. Много красива елхичка си направила! Отчупвам си едно охлювче. Така златиста коричка си изпекла, че може ли човек да подмине публикацията просто така?!
    Поздрави! Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Габи! :) Радвам се, че ти е харесала в мое изпълнение.
      Поздрави и хубави почивни дни!

      Изтриване
  2. Страхотно красива! Много празнична и тематична! Гладна съм и аз си отчупвам! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зарадва ме коментара ти, Поли! Прегръдка!

      Изтриване
  3. Красива и вкусна питка си омесила за празниците, Светле!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче! Постарах се да реализирам видяното и не успях да се изложа. Понякога от много старание не ми се получават нещата. :D
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. Прекрасна питка си направила, Светле! Сигурна съм, че освен прекрасно оформена, е и много вкусна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Танче! Конкретно с това тесто винаги приготвям всички тестени и не съм имала провали. И на следващия ден пак е мека питката.
      Поздрави! :)

      Изтриване
  5. Светле, питката е чудесна, и съм сигурна много вкусна. Благодаря ти, че се довери на простичката идейка, но пък виж каква красавица сте имали на празничната трапеза :)
    Усмихната вечер Светле!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за тази идея, Вили! Навреме ми попадна и съм много доволна!
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  6. Светле, чудесна е питката! Ама и аз ще се пробвам някой път, толкова да е ефектна. То елхички могат да се хапват и по друго време, нали? ;)
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Гери! Съгласна съм, че елхички може да се направят дори и да не е Коледа или Нова година. :) Прегръдки!

      Изтриване
  7. Честита Нова Година от мен! :) Здраве, щастие и късмет ти желая! Питката е прекрасна и наистина тази коричка приканва за отчупване :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Алекс! За много години и от мен с пожелание за много сбъднати желания през новата година!

      Изтриване
  8. Много красива елхичка е присъствала на новагодишната ви трапеза!
    Поздравления, Светле!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Хриси!
      Хубави почивни дни от мен!

      Изтриване
  9. Тази питка като оформление отдавна обикаля кулинарното пространство и тази година смятах и аз да я направя за Коледа,но впоследствие изборът падна върху питката на Снежи.
    Светле,чудесно си оформила елхичката и най-важното е,че питката изглежда супер пухкава и много вкусна,поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз тази есен за първи път видях доста елхички. Има и други интересни идеи с форма на елха, но тази ми се стори най-лесна за изпълнение. Радвам се, че ти е харесала и в мое изпълнение, Роси! Не успях да я снимам много добре, не снимах и парченце, но наистина се получава пухкава.
      Поздрави!

      Изтриване
  10. Супер е елхичката, Светле, браво и на Вили!

    ОтговорИзтриване