Бобена салата с кисели краставички

Официално пролетта настъпи! Както в астрономическо, така и в кулинарно отношение.
Първият пролетен ден е доста студен и докато зелената салата, спанакът, репичките и други сезонни зеленчуци не са се настанили трайно на трапезата, ще ви покажа една салата, с която може да се оползотвори някой останал буркан кисели краставички. :) 

Бобена салата с кисели краставички

Необходими продукт:

400 г сварен бял боб
200 г кисели краставички
5-6 печени чушки
няколко стръка зелен лук*
две-три листенца калоферче или джоджен
олио/зехтин, оцет, сол на вкус

Нарязваме на кубчета киселите краставички и печените чушки.
Нарязваме и зеленият лук на колелца.
* За тази салата може да използвате кромид лук, червен лук или праз.
Смесваме нарязаните продукти с боба.
Овкусяваме със сол, оцет и олио/зехтин на вкус. 
Накрая подправяме с нарязаните листенца калоферче или джоджен. 
Калоферчето е една рядко срещана подправка - почти не съм го виждала в рецепти от телевизионни предавания или в Интернет. Като аромат наподобява този на джоджена. Използва се за подправяне на агнешко месо, боб и в ястие като спанак с ориз също се съчетава отлично. 

4 коментара

  1. Привет,Светле! Това ми е една от любимите рецепти за салата!Благодаря ти,че ме запозна с тази нова и непозната подправка!Хубав ден слънчево настроение и поздрави вкъщи!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотна е салатката,Светле,убедена съм,че композицията е много вкусна ,а пък и радва окото така ефирно поднесена!Щастливи пролетни дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Светле, супер салатка! А калоферчето ми е любимо за боб и агнешко!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви за коментарите, дами! :) А относно подправката с агнешко ми е най-любима като комбинация. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване